Известие

Collapse
No announcement yet.

биелни и основни лагери - смяна ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • биелни и основни лагери - смяна ?

    Миналата седмица спуках картер, спрях веднага и откарахме колата в сервиз (с камионче).

    Понеже сам се начел на страховити истории за превъртели биелни лагери и шлайфане на колянови валове, а картера така и така се сваля , казах на майстора да смени и биелните лагери, колата не е първа младост.
    Сменени са, и майстора каза че са били износени старите. Гледам че на около 1/2 от черупката на 4 от тях е изтъркано покритието, на другите 4 черупки - не е толкова изтъркано. надиране няма...
    Сменил е и аксиалните пластини.
    дотук добре...
    Колата не е отваряна отдолу преди това.

    Какво да правя с основните лагери - дали да ги сменям максимално бързо и тях или ще могат да изчакат до пролетта лятото - 5 - 10 000 км ?
    Мога ли да очаквам да са износени колкото биелните или се износват по бавно ?

    Селения 20к AR е маслото, ново.
    Last edited by Ivo_; d.m.y г., 00:56.
    145 1.6TS '97

  • #2
    И тоя "майстор" като е сменил аксиалните пластини как е премерил след това аксиалната хлабина?!
    Сега ако ти каже, че ще смени основните лагери без да сваля ДВГ направо си товари колата на нещо и бягай оттам
    AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

    Comment


    • #3
      просто е взел номера на старите и е сложил такива - предполагам ?

      щото на лагерите е взел същите по номера написан на тях (Fiat 7780565). даже в магазина му казали че тия лагери са от фиат купе. На AP са 60812529 и двата се заменят от 2000 със 71718339 - т.е. еднакви са - това го проверих в епер.

      колата я взех и си я карам...

      задължително ли трябва да се изкара двигателя от коша за сваляне на вала и смяна на основни ? само с разкачане на скоростна кутия не става ? (питам защото не знам, не съм питал майстори, свършха парите за сега)
      ако е така ще чака - и колко изкарат ... то тва вече ще е на основен ремонт ако дочака мойта.
      Last edited by Ivo_; d.m.y г., 01:51.
      145 1.6TS '97

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
        И тоя "майстор" като е сменил аксиалните пластини как е премерил след това аксиалната хлабина?!
        Сега ако ти каже, че ще смени основните лагери без да сваля ДВГ направо си товари колата на нещо и бягай оттам
        Я па съм видвал къ са сменят на место, основните лагери на 16v Туинскрап.

        Първоначално публикувано от Ivo_ Покажи съобщение
        просто е взел номера на старите и е сложил такива - предполагам ?

        щото на лагерите е взел същите по номера написан на тях (Fiat 7780565). даже в магазина му казали че тия лагери са от фиат купе. На AP са 60812529 и двата се заменят от 2000 със 71718339 - т.е. еднакви са - това го проверих в епер.

        колата я взех и си я карам...

        Ми не ги ли е погледнал да си каже мнението, ако са ок може и да не ги сменя.
        Last edited by thecleaner; d.m.y г., 01:45.
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
          Ми не ги ли е погледнал да си каже мнението, ако са ок може и да не ги сменя.
          Не ги е, говорихме само за биелните.
          А и аз мислех че требва да разкача и скорости за да ги гледа...
          145 1.6TS '97

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Ivo_ Покажи съобщение
            Не ги е, говорихме само за биелните.
            А и аз мислех че требва да разкача и скорости за да ги гледа...
            Ми не колега, просто е трябвало да ги погледне и тях Здраве да е дано си късметлия, все пак по често мачка биелни лагери отколкото основни
            Fiat Punto 1.4GT 1996
            Hyundai Tucson 2.0 2007
            Renault Clio 1.5 2019

            Comment


            • #7
              [QUOTE=thecleaner;943891]Я па съм видвал къ са сменят на место, основните лагери на 16v Туинскрап.




              и Язе съм видел - даже в момента майстора ми прави такъФ на един твой градски - сменили му лагерите "на място" е ся маторо на дворо - шлайф на вал, лагери, пистолни болтове, неща - мани мани. Че става знам, обаче ако си гледал как се напасва вал ще знаеш, че нЕма как да стане свястно, ако блока не е на количката
              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

              Comment


              • #8
                [QUOTE=kiko73;943974]
                Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                Я па съм видвал къ са сменят на место, основните лагери на 16v Туинскрап.




                и Язе съм видел - даже в момента майстора ми прави такъФ на един твой градски - сменили му лагерите "на място" е ся маторо на дворо - шлайф на вал, лагери, пистолни болтове, неща - мани мани. Че става знам, обаче ако си гледал как се напасва вал ще знаеш, че нЕма как да стане свястно, ако блока не е на количката
                Ами то принципно да ги апне лагерите има неква причина, те че са консуматив е ясно за 16v., но не трявба да е така. Та въпроса беше може ли да се сменят, а не защо е станало така. То се носят и биели и блок ако стаа за въпрос да се чекват ма тва вече е отделен въпрос.
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #9
                  [QUOTE=thecleaner;943996]
                  Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение

                  Ами то принципно да ги апне лагерите има неква причина, те че са консуматив е ясно за 16v., но не трявба да е така. Та въпроса беше може ли да се сменят, а не защо е станало така. То се носят и биели и блок ако стаа за въпрос да се чекват ма тва вече е отделен въпрос.
                  AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                  Comment


                  • #10
                    е консуматив чак...
                    за кола която кат купувах от Дупница джамбазина ми вика: "пич, колата има данни ! ако немаше аз километража щех да го върна на 180 000 не на 120 000" , какво да очаквам ? да са си нови ли
                    иначе каквото и да съм сменял по тази кола, все си беше оригиналното.
                    пак и харно са изкарали и добре ги хванах... надявам се.
                    добре че го праснах тоя картер
                    Last edited by Ivo_; d.m.y г., 14:41.
                    145 1.6TS '97

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Ivo_ Покажи съобщение
                      е консуматив чак...
                      за кола която кат купувах от Дупница джамбазина ми вика: "пич, колата има данни ! ако немаше аз километража щех да го върна на 180 000 не на 120 000"
                      Хаха какъв "откровен" мошеник
                      sigpic
                      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                        Хаха какъв "откровен" мошеник
                        е пък ако някой си мисле че си е купил кола на "реални километри" ...
                        може и да има но са изключения тия, късметлии някакви и да вземат да играят и тото
                        ...а колата верно има данни, личеше си че талянеця си я беше глезил, аз затова я взех и много-много не ми е давала ядове.

                        и сега някой ще каже ли дали основните лагери се износват заедно с биелните или по бавно ?;
                        който е отварял един-два- и повече туинспарк двигатели ? (ама не-рацерски !)
                        Last edited by Ivo_; d.m.y г., 16:16.
                        145 1.6TS '97

                        Comment


                        • #13
                          Основните лагери в повечето случаи са в доста по-добро състояние от биелните...
                          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                          FIAT Coupe 16VT
                          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                          Comment


                          • #14
                            При всички положения, биелните се износват по-бързо и то в отношение най-малко едно към три.
                            Не казваш , колега, по какво отсъдихте, че лагерите са за смяна.
                            Потъмняването на покритието не е признак за износване.
                            Чак като ясно се види втория слой, може да се говори за износване.
                            А излезе ли и червеният цвят...
                            При нормално каране с добро масло, основните лагери изкарват спокойно 250-300 000км.
                            Така, че спокойно!
                            На ТС не съм се оглеждал ,но на боксера и основните ги сменявам само на канал и без да свалям мотора.
                            Съвременните лагери са с много висока точност и когато се заговори за напасване на лагери, това означава само за две неща:
                            Или вала не е шлайфан добре или майстора се е омазал.
                            Тоест не е работил чисто и е замърсил леглото на черупката или самата черупка.
                            Нещо много често срещано.
                            Познава се по черупката. Появяват се петна и точици.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #15
                              покритието е сиво, основата е лъскава.
                              на 4 от черупките на 1/2 от повръхността сивото покритие е изтъркано и се е показала основата - лъскава.
                              тези са стоманени лагери - маи с еднослойно много тънко сиво покритие.
                              запилих от старите с пила -това си е -
                              ще гледам да направя снимки утре.

                              благодаря за мненията.
                              ще карам така до пролетта или до лятото.
                              Last edited by Ivo_; d.m.y г., 23:46.
                              145 1.6TS '97

                              Comment

                              Working...
                              X